Blog içi arama

14 Haziran 2008 Cumartesi

Avni Anıl Hayatını Kaybetti...




Bestekar Avni Anıl Vefat Etti
Güftedeki duyguyu, müzikle yansıtmanın çabası içinde oldu ...

Ünlü bestekar, devlet sanatçısı Avni Anıl, İzmir'de hayata veda etti.
"Ağla Gitar", "Mihrabım Diyerek", "Kader Kime Şikayet Edeyim Seni" gibi onlarca beste. Ve Türk müziğine adanmış koca bir ömür...

Avni Anıl, 1928 yılında İstanbul'da doğdu. Hayatı boyunca güftedeki duyguyu, müzikle yansıtmanın çabası içinde oldu.

Ünlü bestekar Avni Anıl özellikle 1960 ve 70'li yıllarda birçok esere imza attı.

Devlet Sanatçısı Avni Anıl, aralarında, "Mihrabım diyerek sana yüz vurdum", "Bu akşam bütün meyhanelerini dolaştım İstanbul'un", "Biraz kül, biraz duman, o benim işte" adlı eserlerin de bulunduğu, dillerden düşmeyen 120'yi aşkın şarkı besteledi.

Avni Anıl, 14 yıl TRT İstanbul Radyosu'nda, 10 yıl da İzmir Radyosu'nda hizmet verdikten sonra 1982 yılında emekli oldu.

Evli ve 3 çocuk babası olan bestekar Avni Anıl'ın cenazesi Pazartesi günü İzmir'de toprağa verilecek.


****************************************

Avni Anıl Hayatı ve Eserleri

Avni Anıl, (d. 23 Nisan 1928 İstanbul ö. 14 Haziran 2008 İzmir ). Türk sanat müziği bestekârı.

Selimiye’deki Ondokuzuncu İlkokulu bitirdi, Paşakapısı Ortaokulu ve Haydarpaşa Lisesi’nde okudu. Askerlik sonrası Polis Enstitüsü’ne girdi. 1955 yılında polislikten ayrıldı ve gazeteciliğe başladı. Üç yıl Akşam gazetesinin sanat sayfasını yönetti. 1955-1967 yılları arsında İstanbul Radyosu’nun haber servisinde çalıştı. 1967 yılında “Anıl Yayın Ajansı”nı kurdu, Dünya gazetesinin sanat sayfasını yönetti. “Musıkî ve Nota” dergisini çıkardı. “Musıkî Sözlüğü” adı altında dört ciltlik eserinde musıkî tarihi için önemli hatıralar yayımladı.

1998 yılında Kültür Bakanlığı'nca verilen Devlet Sanatçısı unvanını almıştır.

14 Haziran 2008 günü İzmir'deki evinde 80 yaşında hayata gözlerini yummuştur.

Bestelerinden bazıları:

“Rüya gibi uçan yıllar, biraz durun durun biraz”
“Dilşâd olacak diye kaç yıl avuttu felek”
“Sevmiyorum seni artık gözlerimi geri ver”
“Biraz kül biraz duman, o benim işte”
“Kader kime şikâyet edeyim seni bilemem”
“Unutamıyorum, unutamıyorum gecem yok artık gündüzüm yok”
“Gözlerin bir aşk bilmecesi sorar gibi”
“Unutulmuş ne varsa sevgiden geri kalan”
“Aşk bu değil yapma güzel”
“Ne yeşili ne siyahı gözümde hep gözleri var”
“Mihrâbım diyerek sana yüz vurdum”
“İçimde nice uzun yılların özlemi var”
“Kaderimde hep güzeli aradım”
“Öyle dudak büküp hor gözle bakma”
“Bir peri masalı kulaklarına”
“Bir göz aşinâlığı var aramızda”
“Gün be gün yaşanan o hatırayı unutup bir yana atmak olmaz ki”
“Şarkılar söyle o sahillerde”
“Ayrılık ümitlerin ötesinde bir şehir”
“Bu akşam bütün meyhanelerini dolaştım İstanbul'un”
“Akşamın olduğu yerde bekle diyorsun gelmiyorsun”
“Gelin alayı”
"http://tr.wikipedia.org/wiki/Avni_An%C4%B1l"'dan alındı


http://www.musikiklavuzu.com/avnianilbey.htm

Hiç yorum yok:


" Bir şey yapmaya ve o konuda küçük bir adım atmaya karar veriyorsunuz. Aniden, o küçük adım bir rüzgara dönüşüyor, büyüyor, hızlanıyor ve sizi asla geriye dönüş imkanı olmayan yerlere götürüyor... Böylesine bir olasılığı her an düşleyebilir, hatta öngörebilirsiniz de fakat yaratılan rüzgarın daha ne kadar büyüyebileceğini hiç kestiremezsiniz."