Blog içi arama

18 Mart 2009 Çarşamba

Zeki Adsız( Sarı Zeki)


Çok sevdiği türküleri, gönül verdiği halk ezgilerini, bağlamanın tellerinden gönüllere hep aynı özenle ulaştıran; yaşamı boyunca yürüdüğü yolu, halk müziğine verdiği emekle daha da değerli kılan Zeki Adsız (namı diğer Sarı Zeki), müzik dünyası için yeri doldurulamaz bir bağlama virtüözü ve saygın bir isimdir.

1949 yılında Bilecik’te doğan Zeki Adsız, İstanbul’da öğrenimini sürdürdüğü dönemlerde İstanbul Belediye Konservatuarına girdi. Burada yaklaşık iki yıl süren eğitiminin ardından, Adnan Ataman’ın yönettiği Folklor Tatbikat Topluluğu’na saz sanatçısı olarak davet edildi. Bu toplulukla çalışmalarını sekiz yıl kadro dışından sürdüren Zeki Adsız, askerlik görevini tamamlamasının ardından, 1974 yılında kadrolu saz sanatçısı olarak görev almaya başladı. Bağlama çalışındaki ustalıkla dikkatleri üzerine çekmeyi de başarmıştı artık. Folklor Tatbikat Topluluğu’nda geçen uzun yıllar boyunca, Adnan Ataman, Hamdi Özbay, Yücel Paşmakçı, Tuncer İnan gibi değerli sanatçılarla bir arada çalışma fırsatı buldu. 1981 yılında TRT İstanbul Radyosu’nun açmış olduğu tar sanatçılığı sınavını da kazanan Zeki Adsız, ayrıca tar sanatçısı olarak TRT’de de sürekli görev yapmaya başladı. Bir süre sonra da kurum içi sınavda başarı göstererek bağlama ve tar’ı birlikte çalma hakkı elde etti. İstanbul Belediye Konservatuarı’nın 1982 yılında İstanbul Üniversitesi’ne bağlanmasının ve adının İstanbul Devlet Konservatuarı olmasının ardından burada sanatçı ve eğitimci olarak hizmet verdi. 1989 yılında konservatuardan, kendi isteğiyle emekli olarak ayrıldı.

Sazımla Anadolu, Sazımla Anadolu 1 ve Zeybekler adıyla hazırladığı enstrümantal, yönetmenliğini yaptığı ve arkadaşlarıyla icrasında da yer aldığı Bağlama Takımı gibi albümlerle halk ezgilerinin doğru icrasına yönelik önemli adımlar atan Zeki Adsız, kurumsal katkılarının dışında sanat dünyasına yaptığı hizmetlerle de müzik piyasasının da en saygın isimlerinden biri oldu. Ünlü bir çok sanatçının yüzlerce albümünde sanatını icra etmekle kalmayıp; repertuar seçiciliği ve müzik yönetmenliklerini de üstlendi. Hatta bazı albümlerde tüm saz orkestrasını kendisi çaldı. Örneğin Selda Bağcan tarafından seslendirilen Unutursun Mihribanım eserinde 12 sazın tümünü kendi çaldı. TRT’nin “Bengi”, “Yurttan Sesler” gibi programlarında yer aldı.

Zeki Adsız; konserler, televizyon programları ve gerek icracı gerekse yönetmen olarak hazırladığı albümlerle halk müziğine yönelik titiz çalışmalarını günümüzde de sürdürmekte ve onun sazından dökülen her ezgi, türkü severlere bir armağan olarak Zeki Adsız adını unutulmaz kılmaktadır.









http://www.sarizeki.com/

16 Mart 2009 Pazartesi

Hadise 9'ncu Sırada Yarışacak






Eurovision Şarkı Yarışması'nın yarı final kuraları çekildi.

Temsilcimiz Hadise, 12 Mayıs'taki yarı finalde 9'uncu sırada yarışacak.

"Düm Tek Tek" ile şimdiden gönülleri fetheden Eurovision temsilcimiz Hadise, birinci yarı finalde yarışacak.

Birinci finalde 18 ülke temsilcisi yer alıyor.

İlk 10'a giren adaylar, Eurovision Şarkı Yarışması'nın finalinde yarışma hakkını kazanacak.

Rusya'da çekilen kuraya göre Hadise, birinci yarı finalde, 9'uncu sırada yarışacak.

14 Mayıs'taki ikinci yarı finalde de ülkeler ilk 10'a girmeye çalışacak.

Toplam 25 ülkenin yarışacağı final ise 16 Mayıs'ta gerçekleştirilecek.



7 Mart 2009 Cumartesi

Orkestra Çalgıları Testi

"Listen" a basın ve sesi dinleyin daha sonra doğru çalgıyı aşağıdaki resimlerden bulmaya çalışın.. kolay gelsin



Akor Bilginizi Ölçün

Akorları dinleyin ve hangi akor ise ona tıklayın.. Başarılar.





Çalgıları Tanıyacağınız Güzel Bir Site








Hem Oynayın Hem Öğrenin


Dönemlere Göre Orketra Oturuş Düzenleri





Violin Tuner





Piyano (Flash Animasyon)





Şarkı Söyleyen Atlar





6 Mart 2009 Cuma

5 Mart 2009 Perşembe

Osmanlı Musikisi


Osmanlı mûsikîsi, Osmanlı saray veya halk müzisyenlerinin askerî, dini, klâsik ve folklorik türlerde ürettiği ve toplumun her kesiminde kullanılmış bir sanattır. Temelinde tek kişinin (ozan tarzına uygun) usullü veya usulsüz, ama mutlaka bir makam'a bağlı olarak çalıp söylediği; müziğin sadece ritm ve melodi unsurlarını kullanıp insan sesine ağırlık veren ve nesilden nesle aktarımı Batı müziğindeki gibi nota yoluyla değil meşk yoluyla sağlanan bir şahsî üslup ve ifade müziğidir.

Sarayın, devleti yalnız askerî ve mülkî olarak değil, aynı zamanda fikir ve sanat hayatı açısından da yöneten bir merkez oluşu, Türklerde çok eski bir gelenektir. Ülkenin en ileri fikir ve sanat adamlarını toplayan, besleyen ve barındıran hep saray olmuştur. Şiir ve hat gibi mûsikî de eğitimlerinin ayrılmaz parçası olmuş olan Osmanlı padişahları da sanatı -Selçuklu, Karahanlı, vd. ataları gibi- ırk, dil, din ve mezheb farkı gözetmeksizin koruyup desteklemişlerdir. Osmanlı mûsikîsinin, bir imparatorluk sanatı olarak, bütün Türk mûsikîsinin en fazla gelişmiş, zenginleşmiş ve incelmiş bölümü olmasının sebebi budur.

http://www.osmanlisanati.com/p9.html


3 Mart 2009 Salı

Müzikoloji Platformu



Müzik Kültürü Araştırma ve Uygulama Merkezi(SDÜ)


http://muzmer.sdu.edu.tr/

Müzik Kültürü Araştırma ve Uygulama Merkezi'nin kuruluş amacı; Öncelikle üniversitenin de içinde bulunduğu Teke Yöresi Müzik Kültürünü belgelemek, ülke ve dünya müzik kültürlerini incelemek bu doğrultuda arşiv oluşturmak ayrıca konferans, seminer, konser gibi etkinliklerle eğitim ve kültür hizmeti vermeyi amaç edindi.

Folklorik değerlerimizin giderek değişime uğradığı ve bir bölümünün de zaman içinde unutulduğu gerçeğini anımsayarak, alan çalışması teknikleri ile doğal ortamlarından veriler topladı. Bu yolla derlediği verileri yüksek çözünürlükte dijitalize veriler şeklinde, dijital ortamlarda arşivledi.

1998-2002 yılları arasında, Teke Yöresi çalgı yapımcılarının saptanması ve Kabak Kemane'nin incelenmesi konularında farklı projelere imzalar attı.

Öğrencilerin ve personelin boş zamanlarını, hobileri doğrultusunda değerlendirmeleri için Türk Sanat Musikisi, Türk Halk Müziği ve Çoksesli Müzik Koroları'nın kurulmasını sağladı, bu koroları yönetti ve dinletiler verdi.

Müzik Kültürü Araştırma ve Uygulama Merkezi, bundan sonra da bu ve benzeri etkinlikleri sürdürmeye, bölgenin kültürel değerlerini saptayıp arşivlemeye, elinden geldiği oranda belgeleyip bilimsel bilgilere dönüştürmeye kararlı.

Ses ve görüntü datalarını konu üzerinde çalışan bilim adamlarının kullanımına sunmak, kongre, konferans vb etkinlikler ile bölgenin kültürel yaşamına katkıda bulunmak, alanında yayınlar yapmak önümüzdeki yılların hedefleri arasında.

http://muzmer.sdu.edu.tr/

" Bir şey yapmaya ve o konuda küçük bir adım atmaya karar veriyorsunuz. Aniden, o küçük adım bir rüzgara dönüşüyor, büyüyor, hızlanıyor ve sizi asla geriye dönüş imkanı olmayan yerlere götürüyor... Böylesine bir olasılığı her an düşleyebilir, hatta öngörebilirsiniz de fakat yaratılan rüzgarın daha ne kadar büyüyebileceğini hiç kestiremezsiniz."